Aquincum park kialakítása

A BTM Aquincum Múzeum kezdeményezésére egy új közpark létrehozása indul meg,  az Aranyhegyi-pataktól délre eső, a Szentendrei úttól nyugatra fekvő 8 hektáros területen. A Radó Dezső Terv felülvizsgálati anyagába is bekerült projekt a koncepcióterv készítésével veszi kezdetét.
Az Aquincum polgárváros feltáratlan romjait rejtő területen a régészeti értékek hosszú távú megőrzése és a Mocsáros természetvédelmi terület tehermentesítése a cél. Ennek érdekében a múzeummal szoros együttműködésben, a kutyás használati szempontokat, a III. kerület tervezett kerékpáros fejlesztéseit és a környék rekreációs igényeit figyelembe véve indul meg a terület jövőjének megtervezése.
"
Közös gondolkodásra hívjuk a park leendő használót!
A terület fejlesztésére rendelkezésre álló forrásokból 2025-ben a koncepcióterv készítését kezdjük meg.  A tervezés első lépéseként egy helyszíni lakossági workshop tartunk, ahová várjuk az érdeklődőket, területhasználókat, kutyásokat, kerékpárosokat, kerületi lakosokat. A lakossági észrevételek figyelembevételével pontosítjuk a tervezési programot, amely alapján a tervezők elkészítik a koncepció terveket. Észrevételeket, véleményeket a Radó Dezső Terv oldalon is várjuk.
A lakossági workshop időpontja: 2025. június 18. (szerda) 15-18 óra között a helyszínen
HELY
Budapest III., az Aranyhegyi-patak déli oldalán
(137 szavazat)
Szavazok

Kártyaszám:
Születési év:
Másik kártyával szeretnék szavazni
2025/07/14 - 20:47

Kicsit kavarognak bennem a dolgok. Hallani, hogy nem sok pénze van a Fővárosnak, de most egy beállt rendszerbe akarnak parkot létrehozni, ezzel újabb költségeket magukra vállalva.

Nem sok teendő lenne ezzel a területtel. Ha fontosnak érzik, hogy parknak legyen hivatalosan nevezve akkor tegyenek ki egy táblát és kb. kész is. A gyepbe nyírt úthálózat jól hangzik, de igazából csak egy geg, ha nincs pénze a városnak, akkor ez sem lesz hosszú távon fenntartva, akkor meg már minek. Valós probléma a park területén a szemetelés? Mármint nem az illegális hulladéklerakásra gondolok. Ha lesz szemetes kihelyezve, az használva lesz, ami fenntartása újabb költség.

A napelemes lámpákat több okból nem támogatom.

1, Viszonylag direkt fényektől elhatárolt terület, így, ha lesz egy sor lámpa, akkor a terület többi részén romlik a láthatóság. A szem a világosabbhoz alkalmazkodik, szóval, ha lámpa felé nézel, a többi, nem lámpás területen rosszabbul fogsz látni.

2, Valamilyen furcsa oknál fogva a városban, ha napelemes lámpákat telepítenek, mind hidegfehér fényeket használ. A hideg fehér fényben sok a kék komponens, ami éjszaka az élőlényekre, így köztük az emberekre sincs jó hatással. Nem mellesleg nem is kellemes. A meleg fehér csak egy fokkal jobb. A legjobb a kékfény mentes megoldás. Amennyiben lesz világítás, csak is ilyet szabad kihelyezni. Amennyiben nem találnak ilyet, autólámpafóliával, könnyen és olcsón orvosolható.

3, A Budapesti világítási mesterterv sem engedné.

Amúgy lesz valós haszna a lámpáknak? Valószínűleg nem, de ha már a 2025-ben élünk, akkor lehetnének mozgásérzékelősek, amik csak akkor kapcsolnak fel amikor jár is arra valaki és/vagy éjszaka X időpont után lekapcsolnának. Amennyiben mozgásérzékelős, akkor ne a hirtelen fel/le kapcsolósat, hanem a x másodperc alatt fel és lekapcsolósat válasszanak, ezzel elkerülve a villogást.

Válasz

2025/07/29 - 16:23

Bár a kerékpár fejlesztés is megemlítésre került, itt is szeretném jelezni, hogy a Szentendrei úttól nyugatra lévő, a zöldterületen észak dél irányban keresztező nem hivatalos kis utacska, sok kerékpáros által használva van. Jómagam áprilistól szeptemberig napi kétszer itt haladok el kerékpárral munkába menet és jövet. A kora tavaszi és késő őszi időszakban kerülővel, az Aquinqum múzeum felé megyek a rövidebb nappali fény miatt (mozgásérzékelős világítás jó lenne).
Úgy gondolom, hogy egy egyenes, kifejezetten átjárásra használt (nem andalgós) kerékpár út nagy szolgálatot tenne sok lakosnak akik Csillaghegy nyugati részéről vagy Békásmegyer hegy felöli oldaláról kerékpároznak be a városba. Egy ismerősömnek, aki Pomázról jár be, 15 percel rövidebb a menetideje, mintha a keletebbre lévő Nánási úti kerékpár utat követné (a gyors Nánási úti, és a lassabb, házak közötti utcákat értem itt), és a Filatorigátnál visszacsatlakozna a kerékpárútra.
Gondolom a Stravan elérhető Heat térkép további információt ad az út kihasználtságáról.

Válasz