XI. kerület Goldmann György tér gördeszkapálya újjáépítés és a park zöldfelületi fejlesztése

A XI. kerületben a Petőfi hídnál lévő Goldmann György téren a területethasználó gördeszkás közösség az elmúlt években a Főváros hozzájárulása nélkül egy gördeszkapályát alakított ki, amely nem felel meg a vonatkozó szabványok előírásainak, illetve jelenleg balesetveszélyes. A balesetveszély elhárítása történhet a pálya elbontásával vagy annak átfogó felújításával.

A pálya - állapota ellenére - igen népszerű a gördeszkás közösségben. Becslésünk szerint átlagosan napi 100 fő körüli látogatója van, még a Brazil Gördeszka Válogatott is tartott itt edzést a 2024. júniusi budapesti olimpiai kvalifikációs versenyek idején. A pályát a Magyar Országos Görkorcsolya és Gördeszka Szövetség is nyilvántartja, támogatja annak felújítását. A Miniszterelnökség Aktív Magyarországért felelős államtitkára 2025. február 11-én közzétette az Országos Görpark Program felhívását, amely program keretében gördeszkaparkok létesítésérre vagy felújítására van lehetőség.

A Fővárosi Önkormányzat a XI. Kerület Önkormányzatával együttműködésben pályázat benyújtását tervezi a gördeszkapálya újjáépítésére.

"
Várjuk a használók véleményét, javaslatait a felújítás tartalmát illetően!


HELY
Budapest XI., Goldmann György tér
(76 szavazat)
Szavazok

Kártyaszám:
Születési év:
Másik kártyával szeretnék szavazni
2025/03/05 - 12:14

Jó lenne az elhanyagolt hídmúzeumot is megőrizni, rendbe hozni és fejleszteni. Ha nem is itt, de valahol.

2025/03/05 - 14:36

Köszönjük a javaslatot, továbbítjuk a tervezőknek.

Válasz

2025/03/05 - 12:31

Nagyon örülnék ha továbbra is lehetne sportolni a téren! A gördeszkázás nagy ikonjai is megjelennek a skateparkban időről időre. Nagy kultusza van a helyszínnek mostanára. Igenis helyet kell adni ezeknek a sportoknak, és ez erre a lehető legjobb hely. Ahol nincsenek a közelben lakóházak és eltörpül a velejáró zaj a forgalom ricsaja mellett. Bizakodva várom a fejleményeket!
Budapest fejlődjön, és maradjon mozgásban

2025/03/05 - 14:37

Köszönjük visszajelzését, ezzel a céllal készít pályázatot a Fővárosi Önkormányzat a XI. Kerületi Önkormányzattal együttműködve.

Válasz

2025/03/05 - 14:35

A helyi gördeszkás közösség számára a lezàrt skatepark nemcsak egy sportolási lehetőséget jelentett, hanem egy közösségi teret is! A jelenlegi helyzet, miszerint a parkot balesetveszélyesnek nyilvánították és lezárták, egyértelműen azt mutatja, hogy az infrastuktúra fejlesztésre de inkább újjáépítésre szorul!
Egy új létesítmény a városkép szempontjából is pozitív hatással lenne, hiszen egy jól karbantartott környezet hozzájárulnak a fiatalok fejlődéséhez és egy élhetőbb városi környezethez!

2025/03/05 - 14:38

Köszönjük visszajelzését.

Válasz

2025/03/05 - 15:09

Ez a gördeszkapálya meghatározó volt a magyar gördeszkázásban és fontos közösségi térként is szolgált. A fiatal deszkásoknak szükségük van elérhető gyakorlóhelyekre, ezért javasoljuk egy street stílusú park építését lépcsőkkel, korlátokkal, manual padokkal és világítással, hogy továbbra is fejlődhessenek.

2025/03/06 - 07:45

Elképzelésünk szerint street és flow elemeket is tartalmazó pályát tervezünk. A koncepcióterveket ezen az oldalon be fogjuk mutatni véleményezésre.

Válasz

2025/03/05 - 15:15

A pálya története jóval megelőzi a mostani Görpark építési pályázatok korát. Magyarországon az egyik legkreatívabb, etalonnak számító crew lelkesedésének és kétkezi munkájának a szerelem gyermeke, ami kisebb támogatásokból, de nagy részt önerőből, apránként jött létre! Nem szabványos mivoltát ennek köszönheti, de népszerűségét is!
Az elrendezés rengeteg kihívást rejt magában, és mi másról szól a sport ha nem e kihívások elfogadásában. Ez hatványozódva igaz egy olyan nem szabványokra épülő tevékenységnél, mint a gördeszkázás.
Állag romlása és félkész állapota agodallommal töltött el engem is (várható volt a lépés amit Önök tettek), oka viszont egyszerű. A dolgozó, családot fenntartó tagoknak elfogyott az erre fordítható önerejük és szabadidejük.
Kérem támogassák eddigi elkötelezett munkájukat, lehetőség szerint a már megépült elemek félújítására és állag megóvására való koncentrálással.
Ez a létesítmény egy kuriózum, maradjon is meg annak.

2025/03/06 - 07:48

Vizsgálni fogjuk a meglévő egyes elemek megtartásának a lehetőségét, de technológiailag a teljes újjáépítés látszik a racionálisan megvalósítható megoldásnak. A tervezést a területen aktívan gördeszkázó tervező közreműködésével végezzük, a koncepcióterveket ezen az oldalon bemutatjuk véleményezésre.

2025/03/08 - 03:54

Köszönöm a választ, reméljük a legjobbakat.

Válasz

2025/03/05 - 17:20

Szamomra evek ota fontos kozossegi ter es mozgasi lehetoseg egyarant. Mindenkeppen meg kene tartani, ha nem is jelenlegi allapotaban, akkoris szabvanyok szerint ujja epitve gordeszka palyakent. rengetegen hasznaljuk, es egy jo a palyat lelkiismeretesen epito, fenntarto kozosseg alakult itt ki mostanra. Nagyon orulnek, ha az esetleges felujitas alatt a vilagitast is fejlesztenek a teren, mert elhelyezkedesebol adodoan ez a palya esti hasznalatra is tokeletesen alkalmas. En nagyon sok ejszakat toltottem ott a felhomalyban es senkit soha nem zavartam vele szerencsere.

2025/03/06 - 07:50

A területen közvilágítás jelenleg is kiépített. Felújításának lehetőségét vizsgálni fogjuk. Koncepcióterveket bemutatjuk majd ezen az oldalon véleményezésre.

Válasz

2025/03/06 - 07:22

A 90es években ott volt a hősök tere, 2000es években az Erzsébet tér, sajnos nincsen olyan hely ami igazán a gördeszkásoké. Az új 100milliós pályákon több a rolleres vagy a pályát játszótérnek használó kisgyerek. A 2000es években amikor szabványos Eu-s játszótéri műanyag pályákat kezdtek építeni az volt a mélypont. Még nem deszkáztam itt de ránézésre látszik hogy a piramis és az ívek jobban használhatóak bármelyik “szabványos” pályánál. Inkább fejleszteni kellene mint elzárni de kizárólag deszkások bevonásával a deszkások érdekeit nézve egyszer az életben.

2025/03/06 - 07:52

Az oldalt azért indítottuk, hogy a használók véleményét kikérjük. A tervezést a területen aktívan gördeszkázó, a mostani állapot építésében is közreműködő tervező közreműködésével végezzük. A koncepcióterveket ezen az oldalon bemutatjuk véleményezésre.

2025/03/06 - 10:30

Csak azt szerettem volna kihozni az egészből, hogy egy újabb szabványosított pàlyára nincs szükség, inkább a hely adottságait kihasználva utcai elemek hozzáadásával (korlát, lélcső, csúszható padok) jobban járnának a deszkások.

2025/03/06 - 13:43

A pályázat műszaki leírása értelmében csak az MSZ EN 14974:2019 szabványnak megfelelő pálya létesítésre lehet pályázni. Mivel a pálya elkerítettlen közterületen van a pályának meg kell felelni a biztonságos használat követelményeinek, erről tanúsítvánnyal szükséges rendelkezni. Street/plaza elemek szerepelhetnek a pályázatban.

2025/03/08 - 05:21

Szeretném kiemelni Péter hozzászolásából ezt a részt:
"a pályát játszótérnek használó kisgyerek." Na ez az igazi gond, nem elbagatelizálandó, komoly veszély forrás, ami lassan ellehetetleníti a kultúrált pálya használatot, de ez egy összetett probléma, e felület sajnos nem megfelelő a megvitatására. Legrövidebben egy kérdésben tudom megfogalmazni: Az Extrém sportpályák nem rendeltetésszerű használatára buzdító szülőt, miért nem vonhatja senki felelőségre, mikor hazzáállásuk minkenkire veszélyt jelent, kivétel önmagukra?
Jellemzően kontrollalatlan általános iskolás gyerekekről van szó, de találkoztam már még beszélni se tudó gyerekkel az Extrém sport pálya közepén.

2025/03/12 - 05:59

Amennyiben a pályázat sikeres lesz és a pálya újjáépül, a használatról házirendet készítünk amit ugyancsak egyeztetni fogunk előzetesen a használókkal.

Válasz

2025/03/06 - 12:46

Ha a gördeszkapályát át kell alakítani vagy újjáépíteni, akkor mindenképpen vegyék figyelembe a tervezők a jelenlegi elemeket és azok elrendezését, illetve egyeztessenek a pálya eredeti megálmodóival (Rios Crew) és a pályát használó közösséggel a koncepcióról. Talán ebben az esetben elengedhetetlen lenne a co-creation vagy co-design szemléletmód a tervezés legelejétől.

Ez eredetileg nem egy hagyományos gördeszkás versenypálya, hanem annak a szoros ellentétje, ilyen szempontból kilóg az Országos Görpark Program eddigi pályái közül.

Magyarországon nagyon kevés olyan hely van, amit gördeszkások alakítottak ki a saját igényeik és stílusuk (!) szerint. Ahhoz, hogy ennek a pályának a történetisége, szellemisége és karaktere folytatólagos tudjon maradni, és ne egy jellegtelen, a közegétől életidegen pálya szülessen, fontos lenne megismerni a gördeszkapálya történetét és egyes szakaszait, eredeti koncepcióját, és terveit.

2025/03/06 - 13:46

Az oldal indításának a célja a használói igények felmérése, majd a tervek egyeztetése. Nagyon rövid a pályázat leadásáig rendelkezésre álló idő (máricus 31). Megköszönjük ha a pálya eredeti koncepcióját és terveit megosztják velünk, hogy a tervezőknek továbbíthassuk. Levelüket a zif{kukac}budapest.hu címre küldhetik.

2025/03/07 - 15:25

Kedves BFFH Tájépítészeti Iroda!

Megértem, hogy rövid a határidő, és köszönöm az elérhetőséget!

Megköszönöm, ha Önök vagy a tervezőiroda megpróbálja felvenni a kapcsolatot a tér történtetét és jellegét formáló szereplőkkel,
hogy begyűjtsék az erre vonatkozó dokumentumokat.

Nem feltétlen értek egyet azzal, hogy a rövid határidő miatt ezt meghagyják rám mint elvégzendő szakmai feladat.

Válasz

2025/03/06 - 13:55

Annyira kevés a minőségi zöldterület Budapesten, ami a klímaváltozás várható hatásait enyhíteni tudná. Szerintem, ha egy lehetséges összefüggő zöldterület helyett gördeszkaparkot létesítünk, hibát követünk el, olyan hibát, amit nem biztos, hogy orvosolni tudunk a jövőben már. Inkább miyawaki minierdők rendszerét kellene megcsinálni a területen, amik között vannak keskeny gyalogösvények, de mégis egy nagyobb összefüggő biodiverz zöld folt. A gördeszkaparkot meg lehetne olyan helyen is csinálni, ami alkalmatlan növényzet telepítésére, vagy kijjebb lehetne vinni a rozsdaövezetbe, ahol egyébként van összefüggő zöldterület.

2025/03/06 - 15:06

Köszönjük az észrevételt. A területen a jelenleg is meglévő, burkolt felületen kialakított gördeszkapályák felújítását tervezzük, a meglévő zöldfelületek csökkentése nélkül, sőt a beruházás keretében a zöldfelületek fejlesztésére is szeretnénk forrást biztosítani. A hídfő déli oldalán, az egykori Zöld Pardon területén lévő zöldfelületen extenzív biodiverz zöldfelületi fejlesztést tervezünk megvalósítani.

2025/03/06 - 15:59

Köszönöm a válaszukat! Igen, értettem a fejlesztés lényegét. A javaslatom arra irányul, hogy a jelenleg burkolt felület helyén is inkább zöldterületet alakítsanak ki, a gördeszkapálya felújítása helyett. Beton helyett minél több zöldre lesz szükség a következő évtizedekben.

2025/03/12 - 05:56

Nem értünk egyet javaslatával. Közparki területeink egyszerre szolgálnak élettérként a városi növényzet és állatvilág számára és nyújtanak rekreációs helyszínt a város lakosainak. A Goldmann György téren értéknek tekintjük az a gördeszkás közösséget mely aktívan használja a gördeszkapályát és kötődik hozzá. Célunk a használó igényekhez igazodva megtartani ezt a rekreációs funkciót miközben a terület faállományát és zöldfelületeit is fejlesztjük. A város számos egyéb helyszínén dolgozunk azon, hogy jelenleg burkolat által dominált tereken zöldfelületeket hozzunk létre, így a híd pesti oldalán lévő Boráros téri buszfordulóban is.

2025/03/12 - 07:59

De akkor miről szól ez a kiírás? Ha igazából nem érdekli Önöket az emberek véleménye, ha már úgyis eldőlt, hogy marad a beton és felújítják a pályát, akkor minek ez a bolhacirkusz? Minek úgy tenni, mintha az embereknek lenne lehetősége beleszólni? Ez kb olyan akkor mint a nemzeti konzultációk, egy csomó pénzt elkölteni pluszban a semmire, megvitatni egy olyan kérdést irányítottan, ami már úgyis eldőlt...

2025/03/12 - 10:00

A terület felújításának tartalmát szeretnénk egyeztetni a használókkal. Ebbe a zöldfelületi fejlesztés és a gördeszka pálya felújítás egyaránt belefér. Az országos görpark program keretében szeretnénk a terület megújításához forrást szerezni, ezért is elengedhetetlen, hogy a görparki funkció maradjon. E mellett van a lehetőség a tér zöldfelületi és pihenőparki fejlesztésére is úgy hogy a használók többségének igényéhez igazodjon.

2025/03/12 - 10:46

Értem, köszönöm. Tehát a forráslehetőségek irányítják a felújítási stratégiát, és a kérdés arról szól, hogy döntött fal vagy félcső legyen több a felújítás során legalizálódó görpark területén. Sajnálatos, hogy a forráselosztás során a valószínű jövőutakat nem veszik figyelembe a döntéshozók.

Válasz

2025/03/06 - 16:16

Szeretném kérni, hogy a gördeszkaprk helyett a jelenleg is burkolt felületek kerüljenek feltörésre, és egy minél nagyobb zöldfelületi intenzitású, biodiverz terület jöjjön létre. A beton helyett itt leginkább a minél nagyobb kiterjedésű zöld lombtömegre lenne szükség.

2025/03/07 - 07:42

Köszönjük jelzését. Nem értünk egyet javaslatával. Közparki területeink egyszerre szolgálnak élettérként a városi növényzet és állatvilág számára és nyújtanak rekreációs helyszínt a város lakosainak. A Goldmann György téren értéknek tekintjük az a gördeszkás közösséget mely aktívan használja a gördeszkapályát és kötődik hozzá. Célunk a használó igényekhez igazodva megtartani ezt a rekreációs funkciót miközben a terület faállományát és zöldfelületeit is fejlesztjük. A város számos egyéb helyszínén dolgozunk azon, hogy jelenleg burkolat által dominált tereken zöldfelületeket hozzunk létre, így a híd pesti oldalán lévő Boráros téri buszfordulóban is.

Válasz

2025/03/10 - 15:25

Esetleg van arról bármi információ, hogy pontosan mikor kezdődne el a felújítás?

2025/03/12 - 05:55

A pályázati kiírás értelmében 2026 március 31-ig kell a felújítást megvalósítani. Ehhez azonban először nyerni kell a pályázaton. Ez után indulhat a kiviteli tervek készítése, a használókkal való egyeztetés a részletekről, a kivitelezés közbeszerzése majd a kivitelezés.

Válasz