HASZNÁLD TE IS A KOZOSSEGITERVEZES.HU-T!
Kapcsolat: info@urbandialog.hu - Adatkezelési tájékoztató
Kapcsolat: info@urbandialog.hu - Adatkezelési tájékoztató
Urban Dialog Kft. - Minden jog fenntartva
Budapest Főváros Önkormányzata 2023. évi Közösségi Költségvetése keretében a IX. kerületi Boráros tér zöldítését tervezi megvalósítani.
A beruházás keretében a buszfordulóhoz kapcsolódó utakkal határolt téren keresünk lehetőséget fák ültetésére, a zöldfelületek növelésére. Az aszfaltburkolat bontásával növeljük a zöldterületeket, évelőágyakat létesítünk, és amennyiben a közművek/műtárgyak elhelyezkedése megengedi, talajkapcsolatos fákat ültetünk, hogy a városi környezet minél esztétikusabbá, ökológikusabbá és fenntarthatóbbá váljon.
Nyilván mindenki azt fogja kérni, hogy minél több zöld és talajkapcsolatos fa legyen, és a tervezőknek is ez a célja gondolom, szóval itt nem tudom mit kellene visszajelezni.
Úgyis a tervezők tudják merre mennek a közművek, hol van hely fáknak. Esetleg az érdekelne, hogy ezek a fák jövő biztosak-e? Vagy ki kell majd őket vágni amikor (ha valaha) megújul a Boráros amit ha jól emlékszem a híd felújítással együtt akarnak megcsinálni. Illetve ha valaha megvalósul a HÉV a Kálvinig projekt, annak nem lesz útban?
Köszönjük jelzését. A készülő zöldfelület fejlesztés egy rövid távon megvalósítandó projekt. A tér távlati átépítésének időpontja bizonytalan, végleges tervek sincsenek még erre. A két tervezési folyamatot igyekszünk összehangolni, de a telepített zöldfelületek ökológiai, esztétikai szolgáltatását hasznosnak tartjuk akkor is, ha esetleg ezek egy része megszűnik a távlati fejlesztés során. A helyszínen október 14-én 15-18 között tartunk a tervezők részvételével workshopot, melyen ha ideje engedi várjuk szeretettel.
A zöldítés jó hír. Bízok benne, hogy ezzel együtt figyelmet fordítanak a tér tisztán tartására is. A 4-es 6-os és a buszmegállók közt gyomorforgató állapotok uralkodnak, egyszerűen büdös és csúnya minden. Napjában kétszer kell áthaladnom Borároson keresztül, és nem győzöm kapkodni a lábam, hogy mielőbb kiérjek abból a pokoli környezetből.
Köszönjük jelzést. A beruházás zöldfelületi feladatra vonatkozik, a terület tisztántartása ettől független, ezzel párhuzamos feladat aminek fontosságával egyetértünk, de ez nincs közvetlen kapcsolatban a zöldfelületi fejlesztéssel. A zöldfelületek utógondozásáról a kivitelezést követően természetesen gondoskodunk. A helyszínen október 14-én 15-18 között tartunk a tervezők részvételével workshopot, melyen ha ideje engedi várjuk szeretettel.
Az aluljárószinten is lehetne zöldíteni, illetve az Angyal utca előtti háromszög alakú zöldszigetet is rendbe lehetne hozni, mert eléggé ki van taposva és a talaja is elég kavicsos a széleken.
Esetleg a Közraktár utca középszigetét is fel lehetne törni, és bezöldíteni, sövényt telepteni, ha a közművek ezt megengedik.
A projekt megvalósítására bruttó 50 millió áll rendelkezésre. Ez a költség a tervezés, kivitelezés és az utógondozás költségét is kell fedezze, ezek minden járulékos költségével együtt. Ezért jelen projektben nem látunk lehetőséget az tervezési terület kibővítésére.
A zöldítés mellett nagy szükség lenne az aluljáró akadálymentesítésére. Rengeteg ember mindennapi beutazását nehezíti meg, hogy a villamosok és buszok csak lépcsővel érhetőek el. Kérem jelezzék hogy várható e előrelépés ezen a téren. Köszönöm.
Köszönjük jelzését. Sajnos jelen projekt témája és a rendelkezésre álló 50 millió Ft-os forrás csak a kisléptékű zöldfelületi fejlesztésre ad lehetőséget. A Főváros távlati tervei között a terület komplex átépítése szerepel, mely során az akadálymentesítési követelményeire is figyelemmel kell lenni.
Mai nap láttam hogy a folyamat megkezdődhetett, mert (amitől tartottam is) elkezdték kivágni a már meglévő, a nyári kánikulában árnyékot adó fákat. Bízom benne hogy a helyére nem egy kis cserje fog csak kerülni...
Nehéz mit mondani a Boráros térrel kapcsolatban, mert az egész tér szerkezete, úgy ahogy van borzasztó. Az egész teret teljesen újra kéne gondolni és átépíteni a förtelmes aluljárók nélkül. Mindig azt mondják, hogy itt meg ott ennyi az autóforgalom, ezért nem leht csökkenetni a sávok számát, mert akkor az az autóforgalom hol fog elmenni. Úgy tekintenek az aktuális autóforgalomra, mintha az valami váltoozhatatlan természeti törvény és mennyiség lenne, ami adott és nem lehet vele mit csinálni. Ha kedvezőek a körülméynek valamihez, akkor több lesz, ha kedvezőtlenebbek, akkor kevesebb. ha könnyű autóval közlekedni és szívás gyalog, akkor többen fognak autóval menni, ha kevésbé kényelmes, akkor kevesebben. Igenis erőltetni kell az autóforgalom csökkenését az autózás kényelmének csökkentésével. Ma a Boráros tér egy borzalmas autóforgalmi csomópont. Gyalog egy rémálom ott járni. Az egész teret át kell építeni, rengeteg gyökérkapcsolatos fával, gyalogos- és zöldfelülettel. A köztes járdaszigeteket, amik csak elválasztóként vannak az autósávok között azt be kell ültetni valami zölddel, vadvirágokkal. Miért van aszfalt iylen köztes, elválasztó járdaszigeteken, ahol zöldfelület is lehetne? Nyilván néha meg kell locsolni, de sokkal jobban néz ki, mint a szürke aszfaltszigetek.