Flórián téri közpark fejlesztése

A területre készült koncepcióterv alapján közparki és rekreációs fejlesztés megvalósítása.
HELY
Budapest, Florián téri Park, Flórián tér, 1032 Magyarország
(60 szavazat)
Szavazok

Kártyaszám:
Születési év:
Másik kártyával szeretnék szavazni
Szatmáry László
2021/05/05 - 23:34

Része lenne a római emlékek méltó bemutatása is?

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:46

Tisztelt Szatmári László!
A környezetének rendezése, és a jó megközelíthetőség biztosítása igen.

Szatmáry László
2022/08/04 - 16:23

Köszönöm, megnyugtató ezt hallani :) Ha kérhetem, akkor az aluljáróban minden védelem nélkül kirakott (sír)köveket is védjék meg, mert elég elborzasztó látni, hogy a kutyák vizeldének használják őket :(

Válasz

Szabó Emma
2021/05/07 - 11:17

Szerintem jobb lenne a meglévő park fejlesztése helyett inkább zöld sétányra költeni. Ahelyett hogy egy újabb közepesen érdekes parkot alakítanak, jobb lenne, ha a környéken való sétálva megtett közlekedést kellemesítenék. Viszonylag elfogadható mennyiségű fa van a környéken, de jobb lenne ha a fák a járda és a rettenetesen forgalmas úttest között is lennének, nem csak a járda belseje felé.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:47

Tisztelt Szabó Emma!
Köszönjük véleményét. A kettő nem zárja ki egymást. A lakossági jelzések alapján a Flórián téri közpark felújítására is van igény.

Válasz

Nagy István
2022/06/16 - 17:47

A hét megjelölt pontra reakció:
1.: Illemhely jöhet, de miért pont a tér közepére? Pont azért jár ez ember parkba, hogy messzebb legyen az épített környezettől, zajtól, autóktól. Ha épül én máshová tenném, természetesen jelezve a park több részén, hogy merre kell keresni. Kávézó viszont nem kell ide. Van itt a lakótelepek aljában cukrászda, fagyizó, kávézó is. Mi szükség van még plusz egyre pont a zöld rovására? Ha kevés van, akkor vegyenek meg egy üzlethelységet vagy egy garázst és legyen ott.
2.: Ez nem tudom mit takarna, de mivel nem kell középre épület így mellé sem kell semmi, az eredetileg tervezett helyen szerintem jó lenne.
3.: Semleges.
4.: Ok.
5.: Ok.
6.: Ok, bár én személy szerint, zöldfelületbővítésnek jobban örülnék.
7.: Ok, ha nem az egész térre érvényes, ha csak a térképen megjelölt vagy annál valamennyivel nagyobb területen akkor rendben, de legyen olyan része is a térnek, ahol csak pórázzal lehet kutyát sétáltatni.

+1 bónusz. A gömblámpákat le kellene cserélni nem fényszennyezőkre.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:49

Tisztelt Nagy Istvány!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.
Az illemhely/kávézó helyszíniét a park fő gyalogos útvonalainak találkozása, a tervezett játszó és sporttér közelsége jelölte ki.

Válasz

Gábor Bakos
2022/06/21 - 21:04

1. Ne központi helyen legyen a WC.
2. A nagyobb tó sokkal jobb. Egy kis medencének semmi értelme.
3. "közlekedési balesetek áldozatainak emlékmű"??? Ilyen baromság volt ott? Tüntessék el! Magyarország a komor bronzszobrok és a "minden baromságnak, minden sarkon emlékművek" országa.
4. Ne legyen minden tele játszótérrel. Amúgy is kicsik a parkok Budapesten. Elegem van abból, hogy mindenhova játszótereket és teljesen használhatatlan, semmire se jó ún. "szabadtéri kondiparkokat" építenek parkokba.
5. Teljesen felesleges használhatatlanul rövid, értelmetlen futóköröket építeni minden parkba. A használható futókör 3 kilométernél kezdődik.
6. Mi a francnak kell ide is (mint a Városligetbe) "biciklis KRESZ pálya", amit soha, senki nem használ, de legalább rengeteg helyet elvesz a parkból??? Ne legyen ilyen! Miért kell minden hülyeséggel teleépíteni egy parkot, ami amúgy is kicsi? Miért nem lehet csak fű, fa, virág, tó?
7. Helyes, nem kell a kutyákat pár m2-re bezárni. Senkit sem zavarnak, ha szabadon járnak a parkban.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:51

Tisztelt Bakos Gábor!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.
Az illemhely/kávézó helyszíniét a park fő gyalogos útvonalainak találkozása, a tervezett játszó és sporttér közelsége jelölte ki.

Válasz

Hajnal Fonyó
2022/06/23 - 07:40

1. Az zöld terület melletti aluljáróban bőven lenne hely illemhely kialakítására. Ne a zöldterület rovására készüljön mosdó.
2. Ne szúnyognevelde, hanem a már több helyen bevált azonnali elvezetővel rendelkező vizes elem lenne praktikus gyerekeknek, és kutyáknak egyaránt.
3. Emlékmű áthelyezésével egyetértek.
4. Nem a bővítés, hanem a korszerűsítés lenne a cél. (Ne rossz autógumikon keljen játszaniuk a gyerekeknek.)
5. A közelben lévő futókörök is csak aszfalton közelíthetőek meg, amely a futóknak nem túl szerencsés.
6. Ne vegyenek el parkoló területet, amely már most is fizetős, és kevés, hanem az un. játszótér utáni dombocskás betonos területet lehetne fejleszteni, ügyességi pályának, és KRESZ oktatásra.
7. Zárt kutyafuttatóra lenne szükség a mostani rendezetlen állapotok helyett, amely a romok melletti mélyedésben megoldható lenne.
A legfontosabb,amely nem szerepel a tervekben: normális (nem a fehér kővel felszórt kényelmetlen, porzó, esőben ázó, fagyban járhatatlan) járdák kialakítása a naponta több ezer ara járó részére, és a járdákat megvilágító közvilágítás. Ehhez elég lenne egy drónfotó, amelyen látszik, hogy hol közlekednek az arra járók.

Saortay Sándor
2022/06/28 - 16:12

Egyetértek és támogatom.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:51

Tisztelt Fonyó Hajnal!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Diána Nagy-Varga
2022/06/23 - 14:43

Leírom én is pontokba szedve a meglátásaimat:
1. A nyilvános vécé szükséges lenne, de semmiképpen nem a park közepére, inkább szélső helyen és amennyire lehet, a környezetbe ágyazva.
2. Kérdés, mit takar a vizes elem. Ha egy hangulatos kis minitavacskát, az jópofa lehet, ellenben ha megint valami betonos szökőkutat, akkor szerintem teljesen felesleges és nem is szeretném.
3. Semleges.
4. Ne legyen játszótér! A panelházak között rengeteg játszótér van, legtöbbje kihasználatlanul, felújításra várva. Végre van egy egész nagy zöldfelület, nem kell oda olyasmi, amiből több másik van 150 méteres körzeten belül is.
5. Futókör....önmagában tök jó lenne, de ilyen picike területen nem biztos hogy megfelelően betölti a funkcióját.
6. Könyörgöm, ne vegyék már el a parkolóhelyeket, pláne úgy, hogy azzal nem a zöldfelületet növelik! Egymás hegyén hátán állnak az autók, a parkolás a kerületben is nagy probléma (én pl. csak a lakásomtól messze, épp a nevezetes parkolóban tudok megállni mert máshova nem férek be), teljesen felesleges oda is egy ilyen baromságot létesíteni, csak azért, mert nagyon trendin hangzik. Legyen szempont a lakók életének megkönnyítése is! (Ez nem jelenti, hogy betonozzunk még további parkolókat.)
7. Integrált kutyás rész jöhet! :)

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:52

Tisztelt Nagy-Varga Diána!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Bognar Zoltan
2022/06/24 - 14:17

1. kavezok, cukraszdak vannak a kozvetlen kornyezetben. a WC-t lehetne inkabb az aluljaroban elhelyezni, mert rossz esetben ott fog buzologni a ter kozepen, elhanyagoltan
2. nincsen szukseg diszre, ami elvesz a kozossegi terbol
3. semleges
4. a kornyezo utcakban van tobb jatszoter is, nem gondolom, hogy szokseg lenne ide is egy ujabbra. jokat tudnak szaladgalni a gyerekek itt
5. OK
6. nem gondolom, hogy egy KRESZ park sokat lenne hasznalva, bar a jelenlegi kerekparos ugyessegi reszen szoktak biciklizni gyerekek. a parkolas pedig igy sem egyszeru idonkent az itt lakoknak
7. az egyik pozitivuma, kutyas szempontbol, a ternek, hogy a kulonbozo ebek, akik esetleg nem birjak egymast, a ter kulon teruletein tudnak most jatszani, futkarozni. egy elkeritett terulettel novekednenek a kutyasok kozotti problemak, csokkenne a lehetosege a probelmamentes kutyasetaltatasnak

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:53

Tisztelt Bognár Zoltán!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Gera Dániel
2022/06/27 - 20:26

2016 végén volt erről egy lakossági felmérés. Akkor az emberek legnagyobb része egyetértett abban, hogy a zöldfelület ne csökkenjen, inkább még legyen néhány fa, és inkább az utakat hozzuk úgy rendbe, hogy egy nagy esővel ne legyen tócsa- / sártenger. Szerencsére most is hasonlókat hallok és olvasok, remélem a tervezők letesznek a kávéházról, meg a tér közepén elhelyezett illemhelyről...
Néhány ponbtban:

Kávéház: Itt nincs szükség kávéházra, tele van ilyen-olyan vendéglátóhellyel a környék, éttermekkel, cukrászdákkal, még a faluház aljában is. A természetet nem újabb létesítménnyel fogjuk megtartani, én nem javaslom.

Nyilvános illemhely: Legyen. De ne a tér közepén! (most komolyan? :) ) Ha már nagyon muszáj, akkor a tér szélére tenném valahova a parkolóhoz közel. De ott a Flórián téri aluljáról, amely erre pont jó helyet biztosítana. Használjuk ki azt a meglévő lehetőséget, a zöldünket így megtarthatjuk.

Díszmedence/vizes elem: Ha a kialakítása olyan, akkor szúnyogkeltető lesz - ezzel érdemes szerintem vigyázni. De az elkövetkező években egyre kevésbé lesz trendi a szökőkút, meg a mesterséges medence/tó, mivel egyre szűkebben leszünk vízben. Déli országok felől nézve ez már most kezd pazarlás lenni. (Arról nem beszélve, hogy a társadalomban még mindig kevésbé elterjedt a pangó víz és a baktériumok kapcsolata..., és sokan a gyermekeiket beleengedik a városi vizes látványelemek terébe "hűsölni". Még védenénk is azokat, akik számára ez nem ismert...) Ha látványelemet szeretnénk, én nem vizes attrakciót javasolnék.

Játszóteret ebben a formában ide én kevésbé javasolnék, csak akkor, ha az egész zöld területet (némileg zajvédő) sövénnyel körbevennénk. De ezt játszótértő függetlenül is nagyon hasznosnak tartanám.

Futókör elhagyása természetesen jó ötlet. De emlékeim szerint ezt korábban is igen kevesen támogatták pont amiatt, mert a futók máshol (futás szempontból) jobb körülmények közt tudnak futni.

Kerékpáros ügyességi pálya jelenleg is van, de alig használják - leginkább gyerekek vagy kutyák futkároznak rajta, és az állapota is el van hanyagolva. Kerékpárosok szintén tudnak jobb helyre menni, de ha a környező lakosság közül számottevő támogatás érkezik, akkor egyetértenék vele. Azonban semmiképp nem szabad a parkolóhelyeket csökkenteni! Nap végén így is alig találni a környéken parkolóhelyet...! Ez Budapestnek ezen a sűrűn lakott (sok tízemeletes) övezetében most még nem opció szerintem.

Az elkerített kutyás parkrészt támogatom, amennyiben ez a kutyatartóknak is elfogadható.

+1: Terület körbevétele sövénnyel. A helyet minden oldalról forgalmas út veszi körül, nagyon sokat javíthatna a hangulaton a terület zajvédése, ráadásul "zöld elemmel". Én ezt kifejezetten tudnám javasolni, szerintem igen előnyös lenne a mi kis (nem is kis) terünknek. :-)

Saortay Sándor
2022/06/28 - 16:13

Egyetértek és támogatom.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:54

Tisztelt Gera Dániel!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Saortay Sándor
2022/06/28 - 16:11

A kitaposott utak szilárd burkolása.
Semmiféle tovabbi vendéglátóhely!
Utak mentén fák és fák, árnyék!
Elkeritett kutyafuttató.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:54

Tisztelt Saortay Sándor!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Zilahi Levente
2022/07/01 - 10:06

1. Elutasítandó bármiféle épület építése a park területén belül. Esetleg a szélén, a villamosmegállóhoz közel lehetne, de leginkább az aluljárónál.
2. A vizes elemet még támogatom, de mindenképp olyat, ami költséghatékonyan fenntartható és a lehető legkevesebb vizet pazarolja.
3. Szerintem az emlékmű maradhatna, nem sok vizet zavar.
4. Nincs szükség játszótér kialakítására, de egy-két játék és ivókút bőven elfér.
5. Nem vagyok benne biztos hogy a Margitsziget helyett itt akarnának futni az emberek, így valóban felesleges.
6. Szükség van parkolóterületre, kíváló alkalom lenne az átalakítás egy mélygarázs építéséhez. Így akár emelt parkolószám mellett lehetne növelni a zöldfelületet.
7. Egyetértek.

Zilahi Levente
2022/07/01 - 10:17

Ugyanakkor csatlakoznék pár előttem hozzászólóhoz:

Ami jelenleg leginkább hiányzik, az a kultúrált járda.
A villamos és buszmegállók miatt megkerülhetetlen a park, így mindenképp fő szempont, hogy a már ki taposott ösvények és fehér murvás utak olyan emelt burkolatot kapjanak, ami erős esőzések során sem kerül víz alá.

Szintén támogatom, hogy a világítás a fényszennyezés elkerülésének a figyelembevételével legyen megtervezve, törekedve a minimális mennyiségű lámpatestre és össz-fényerőre. Ne legyen teljesen feleslegesen úgy kivilágítva, mint egy hajókikötő.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:55

Tisztelt Zilahi Levente!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Klára Puska
2022/07/07 - 15:25

1. Semmilyen épületet ne építsenek a park park területén belül. Az aluljáróban ki lehetne alakítani olcsóbban és az átszálló, közlekedő emberek számára is elérhetőbb.
2. A vizes elem jó lehet,de csak akkor, ha a gondozása könnyen és rendszeresen megoldható. Szerintem fontos lenne egy ivókút (mellette, helyette).
3. Az emlékmű maradhat, nem érdemes pénz áldozni a költöztetésére.
4. Nincs szükség nagyobb játszótérre, tele van a kerület játszóterekkel.
5. Futókör elhagyható, nem lenne kihasználva.
6. Szükség van parkolóterületre, ne legyen más helyette.
7. Elkerített kutyás park legyen.
FONTOS: A fő csapású kitaposott ösvényeken(!) és a fehér murvával beszórt járdákon szilárd burkolatú, jó minőségű utak legyenek, ahol babakocsival és gurulós bőrönddel is esetleg el lehet menni és amelyek esőben is járhatók. Minél több zöld terület, fa, bokor legyen, támogatom a sövénnyel való körbe kerítés ötletet.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:56

Tisztelt Puska Klára!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Mencser Anita
2022/07/14 - 20:51

1. Ezt fölöslegesnek tartom; a tér körül több helyen van cukrászda, kávézó, és üzletek, ahol lehet enni-innivalót venni. Egyetértek pár előttem szólóval: illemhelyet akár az aluljáróban is lehetne kialakítani
2. Őszintén szólva nem látom nagy értelmét
3. Ugyan nem tartom valami szépnek, de megszoktam, hogy ott van, nem sok vizet zavar szerintem - ugyanakkor azt sem bánnám, ha elkerülne onnan
4. Nem is tudom, hogy játszótérnek nevezném-e, ami itt található :) de szükségtelennek tartom a bővítést, különösen, hogy a ház mögött is van játszótér. Ezt inkább korszerűsíteni lehetne, mert amióta az eszemet tudom, így áll érintetlenül.
5. Szerintem fölösleges ide egy futókör, több is van a közelben, no meg futni bárhol lehet :)
6. A parkoló maradjon, rengeteg az autó.. A kerékpáros pályát össze lehetne vonni a 4-es pontban említett "játszótér" felújításával.
7. Ez nekem vegyes. Személy szerint jobban szeretem körbekerített részen elengedni a kutyámat a pórázról, de a jelenlegi állapotban tetszik, hogy nincsenek elzárva semmitől.

Egyéb észrevételek: az aluljáróval lehetne kezdeni valamit, elég lepukkant. Esetleg mosdót is odaköltöztetni, ahogy írtuk.
Amikor esik, a murvában megáll a víz, és kerülgetni kell a tócsákat. Erre lehetne valami megoldást találni.
Plusz, szerintem elférne még itt néhány fa, akár a murvás részek mentén. Szép is lenne, ráadásul nyáron jól jönne, hogy nem a napon kell végigsétálni. Illetve valaki írta, hogy körbe lehetne ültetni az egész teret sövénnyel, ezt jó ötletnek tartom.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:57

Tisztelt Mencser Anita!
Köszönjük visszajelzését, javaslatait a vélemények összesítése során figyelembe vesszük.

Válasz

Eszter Baruch
2022/07/17 - 22:12

Ami a 7-es pontot illeti: Jól látom, hogy a közös kutyás - nem kutyás területet a jelenlegi park nagyon kicsi részére tervezték? Alig nagyobb területre, mint egy kutyafuttató? És ráadásul közvetlenül egy úttest mellé?
Értem, és elfogadom, hogy nem mindeki élvezi a szabadon szaladgáló kutyák társaságát (bár ebből az elmúl sok év alatt alig volt konfliktus az itt lakó nem kutyásokkal.
Viszont a szavazás eredménye az lett, hogy ne elkülönített kutyafuttató legyen, hanem lehetőség a parkot közösen élvezni kutyásoknak és nem kutyásoknak. Ha minden áron ki akarnak alakítani egy olyan részt is a parkban, ahol kizárólag pórázon lehet kutyát átvinni, akkor arra miért nem elég a terület fele?
Nagyon sok a kutyás a környéken, mindenki megtalálta a maga társaságát, kultúrált módon, a környezetünket óvva és magunk után mindig feltakarítva, a nem kutyások nyugalmára ügyelve kutyázunk. Most mégis, a szavazás ellenére egy kis területre szorítják le a "közös terület"-et. Ahol a túl sok kutya összezsúfolódása miatt elkerülhetetlenül romlani fog a fű állapota és ahol nagyon sokan nem merik majd elengedni a kutyájukat az autók közelsége miatt.
Kérem, hogy tartsák tiszteletben a szavazás eredményét tegyék lehetővé továbbra is a kutyások és nem kutyások közös időtöltését a park területének legalább a felén!

Jó lenne a WC-t nem központi helyre tenni
Viszont remélem, hogy legalább vízvételi lehetőség fog járni ezzel.

Nincs szükség újabb kávézóra, pláne nem a tér közepén

Inkább sövény kellene, amennyire csak lehet körben, a park szélein, hogy az utakat, azok zaját, bűzés és porát csökkentse a parkban tartózkodók védelmében.

A játszótér szerintem jó ötlet.

Nagyon fontos lenne a folyamatos locsolása a növényeknek, a fűnek.

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/04 - 11:59

Tisztelt Baruch Eszter!
Köszönjük véleményét. Az itt látható terv még a korábban készült koncepciótervet mutatja. A workshopon lejegyzett és az ide érkezett visszajelzések alapján fogjuk a terveket módosítani.

Válasz

BFFH Tájépítészeti Osztály
2022/08/05 - 09:52

Köszönjük a Flórián téri közpark fejlesztési terveivel kapcsolatos visszajelzéseket!

A június 30-i helyszíni workshopon rögzített, a tájékoztató/véleményező táblákra felírt, illetve a projekt online felületére küldött vélemények összefoglalását itt találják: https://rdt.budapest.hu/dialogs/florian-teri-kozpark-fejlesztese/blog_posts/lakossagi-egyeztetesek-osszefoglaloja

Az engedélyezési kiviteli tervek készítését ezen vélemények alapján kezdjük meg.

A projekt megvalósítására a III. kerületi önkormányzattal együttműködésben keressük a megpályázható külső forrásokat.

Válasz